Została podpisana umowa na budowę mostu w Domaradzu na trasie drogi wojewódzkiej nr 886. Kontrakt opiewa na kwotę 11 175 645,28 zł. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie prowadzi również postępowanie przetargowe na budowę mostu w miejscowości Jurowce na drodze wojewódzkiej nr 886. Ze względu na zły stan techniczny mostów oraz ich niewystarczające parametry użytkowe, podjęto decyzję o rozbiórkach istniejących przepraw oraz budowie nowych obiektów w tych samych lokalizacjach. W maju rozpoczną się roboty budowlane w Domaradzu, a niedługo później w Jurowcach. Zakończenie zadań zaplanowane jest do końca 2025 roku.
Przeglądy techniczne obiektów inżynierskich są jednym z obowiązków ustawowych PZDW. Jeżeli przeprawy nie spełniają już wymaganych parametrów technicznych, a generalny remont mostu jest środkiem niewystarczającym, podejmuje się decyzję o budowie nowej przeprawy. Po opracowaniu dokumentacji projektowej, uzyskaniu decyzji ZRID oraz wyłonieniu wykonawcy, przystępujemy do właściwej realizacji zadań w terenie - mówi dyrektor Piotr Miąso.
Nowy most w Domaradzu będzie miał długość 73,26 m i szerokość 15,7 m. Oprócz 7 metrowej jezdni dla dwóch pasów ruchu, zaprojektowano drogę dla pieszych i rowerów o szerokości 3,5 m po jednej stronie mostu. Roboty budowlane będą się odbywały przy całkowitym zamknięciu dla ruchu odcinka drogi wojewódzkiej nr 886 oraz drogi gminnej nr 115607R w obrębie inwestycji. Natomiast most w Jurowcach będzie miał długość 22,4 m i szerokość 21,2 m. Oprócz 7 metrowej jezdni dla dwóch pasów ruchu, zaprojektowano drogę dla pieszych i rowerów o szerokości 3,5 m po jeden stronie mostu oraz 2 m chodnik po drugiej.
Droga wojewódzka nr 886 jest ważną trasą, ponieważ łączy drogę krajową nr 19 w Domaradzu z drogą krajową nr 28 przy granicy Sanoka. Skraca przejazd z centralnej części Podkarpacia w kierunku Bieszczad. Nowe mosty poprawią warunki komunikacyjne i transportowe również dla lokalnych gmin Domaradz i Sanok – dodaje Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego.
materiały nadesłane


