Gorlicki magistrat realizuje projekt związany z podniesieniem poziomu cyberbezpieczeństwa. Efektem będzie zwiększenie potencjału cyfrowego Urzędu Miejskiego w Gorlicach i odporności na cybrzagrożenia, jak również podniesienie jakości cyfryzacji, dzięki zastosowaniu jednolitych i spójnych rozwiązań. Realizacja projektu zniweluje niedobory w obszarach bezpieczeństwa informacji beneficjenta. Efekt realizacji projektu zostanie zachowany i utrzymany przez min. 2 lata od zakończenia projektu zgodnie z zapisami regulaminu konkursu. Projekt został podzielony na 4 zadania – na rozbudowę infrastruktury sieciowej w magistracie, rozbudowę systemów backupu, zakup i wdrożenie oprogramowania zwiększającego cyberbezpieczeństwo jednostki i działania w obszarze organizacyjnym oraz szkolenia zwiększające zasób wiedzy pracowników oraz kadry IT. Wartość projektu opiewa na ponad 900 tys. zł.
Kolejnym elementem projektu będą szkolenia - zarówno pracowników urzędu, pracujących na komputerach w sieci urzędu, jak i kadry IT. Szkolenia dla wszystkich pracowników będą miały na celu przedstawienie rodzajów i specyfikacji cyberzagrożeń oraz sposobów zabezpieczenia się przed nimi, a także sposobów ich zgłaszania oraz omówienie zagrożeń związanych z bezpieczeństwem informacji i danych osobowych. Szkolenia kadry IT, będą miały natomiast na celu nabycie lub poszerzenie przez pracowników pionu IT umiejętności korzystania z posiadanych i wdrażanych rozwiązań zwiększających cyberbezpieczeństwo. Zostaną też przeprowadzone działania w obszarze organizacyjnym, np. audyty i aktualizacja procedur.
UM Gorlice