1 października już po raz czwarty będziemy świętować Dzień Polskiej Muzyki. To kampania społeczna, która promuje polską muzykę i zwiększa świadomości Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcja wspiera rodzimy rynek muzyczny i zaznacza rolę muzyki w życiu każdego z nas.
Tradycyjnie kulminacyjnym punktem akcji jest symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką, na antenach blisko 100 stacji wspierających kampanię, która zabrzmi od godziny 10 do 11. 1 października polską muzykę będzie można usłyszeć także na antenach wybranych rozgłośni za granicą!
Miniony rok była dla branży muzycznej wyjątkowo dobry. Po dwóch latach kryzysu nastąpił długo wyczekiwany wzrost sprzedaży muzyki i to aż o 27,4%. W streamingu słuchaliśmy muzyki aż o 40% więcej niż przed rokiem. Dużo chętniej słuchaliśmy także muzyki z czarnych płyt, których udział w rynku fonograficznym stanowi już blisko 10%. Co najbardziej nas cieszy, w ubiegłym roku Polacy wydali na płyty polskich artystów o ponad 50% więcej niż rok wcześniej. Fantastyczna była także frekwencja na koncertach, w szczególności polskich artystów. To pokazuje, jak ważna jest muzyka w życiu każdego z nas, jak bardzo nam wszystkim brakowało muzyki i spotkań na koncertach w czasie pandemii oraz jak wiele jesteśmy w stanie osiągnąć działając wspólnie i jednocząc się dzięki muzyce - mówi Anna Ceynowa, Prezes Fundacji EMPOWER POLAND, organizatora kampanii.